Teknologi-historie

Vi anbefaler forløbet fra 8.klasse til 1. G

Den gamle sal

Bemærk forløbet testes stadig, så ændringer kan forekomme.

Du skal som lærer selv printe forløbene til eleverne.

Materialet er tænkt som forløb, du som lærer selv står for når du kommer på Harteværket.
Harteværket har ikke en egentlig skoletjeneste, og har derfor heller ikke personale til at stå for undervisning af elever.
Men du er som skole altid velkommen til at flytte din undervisning ud på Harteværket. Læs mere om regler herfor her.

Kanalen

Du finder både en lærervejledning og elevmateriale herunder.

pdfelev_historie_teknologi.pdf3.9 MB

pdfhistorie_lærervejledning_teknologi.pdf1.06 MB

 

Opdagelsesrejse på Harteværket

Undervisningsforløbet baserer sig på en IBSE-didaktisk tilgang (Inquiry-Based-Science- Education).

Forløbet er delt op i 2 faser - en undersøgelsesdel og en fordybelsesdel, hvor eleverne undersøger en problemstilling inden for energiområdet.

Det er hovedsageligt i fordybelsesdelen IBSE-didaktikken kommer til sin ret i dette forløb - der er dog små IBSE tilgange i undersøgelserne på Harteværket.

I undersøgelsesdelen arbejder eleverne med begrebet energi i forskellige sammenhænge.

pdfOpdagelsesrejse elevbog2.61 MB

pdfOpdagelsesrejse lærervejledning4.43 MB

Landskabsdannelsen

I dette undervisningsforløb arbejdes der med landskabsdannelsen ved og omkring Harteværket.

Undervisningsforløbet henvender sig til 6. - 9. klasse i fagene henholdsvis natur og teknologi samt geografi.
Progressionen fremgår af fagenes videns- og færdighedsmål herunder, samt hvad undervisningen skal lede frem mod.

pdfTunneldale1.36 MB

pdfOversigtskort med QR-koder522.29 KB